Varb groeit flink, zo hebben we nu meer dan 930 deelnemers. Een goede gelegenheid om te starten met een nieuwe rubriek '5 vragen aan...'
Koen van Tricht van Erica Garden BVBA in Ninove (BE). Koen en zijn team bedienen tuinliefhebbers als tuinaannemers op de kwekerij en openluchtzaak met de glimlach.
“Een frisse nieuwe wind laten waaien door het bedrijf was vooral op het gebied van digitalisering en moderne bedrijfstechnieken wel belangrijk!” - Koen van Tricht
1. U bent al een aantal jaar lid van Varb. Wat is het belangrijkste wat u uw collega Varb-gebruikers wilt meegeven over uw bedrijf?
Erica garden vind je in Ninove op de grens met Oost-Vlaanderen en het Pajottenland (België). We zijn een familiebedrijf waar de derde generatie ondertussen mee aan het roer staat.
Broer, zus, schoonbroer en neef ondertussen. Samen met een team van meer dan 15 personen staan wij iedere dag klaar om zowel de professionele hovenier als de hobbytuinder bij hun keuze van planten en bomen te begeleiden. Altijd met de glimlach, want dat zit in ons DNA.
Ook voor meststoffen, potgrond, boomschors, zaden, bloempotten en vijverbenodigdheden… kan je in ons grote plantencentrum terecht. Voor het grootste deel in de open lucht, maar ook een grote afdeling indoor.
2. Op welke recente ontwikkeling binnen het bedrijf bent u het meest trots?
Dat sinds vorig jaar de derde generatie (Dries) mee in het bedrijf is gestapt en zo een frisse nieuwe wind door onze zaak laat waaien. Vooral op gebied van digitalisering en moderne bedrijfstechnieken was dit wel belangrijk! Zo waren we ook gewapend om de uitdagingen die Covid-19 met zich meebracht aan te kunnen.
3. Welk nieuws heeft u de afgelopen tijd beziggehouden?
Cliché antwoord waarschijnlijk: Covid-19! En de bijhorende maatregelen. Gaan de cijfers de goede kant op of niet? Gaan we mogen openblijven? … dit dagelijkse nieuws is toch wel heel belangrijk.
4. U gebruikt Varb al enkele jaren. Op welke manier is de meerwaarde van Varb duidelijk geworden binnen uw onderneming?
Vooral de snelheid en gebruiksgemak van prijsvragen tot bestellen is belangrijk voor ons. Meestal weten we wel uit ervaring wie wat heeft. Maar met Varb sparen we heel wat telefoons en mails om eerst een prijs te bekomen en later ook te bestellen of eventueel een foto aan te vragen.
5. Wat zou u over digitalisering mee willen geven aan uw collega groenondernemers?
Digitalisering is heel belangrijk (zo hebben we een volledig online catalogus met foto’s en prijzen die dagelijks ge-update wordt en van waaruit hoveniers kunnen bestellen). Klanten krijgen ook bericht (sms, WhatsApp, mail) als hun bestelling klaar staat of er een wijziging is. Zo vermijden we dat bestellingen te lang blijven staan. Wat vroeger soms wel gebeurde. Maar wij vinden dat kwaliteit en service zeker even belangrijk blijft. Want wat is een klant waard met mooie foto’s als geleverde plant niet conform is!
Contactgegevens
Tel: +32 (0) 54338897
W: www.bomen.be